Od pracowników firm różnej wielkości oczekuje się, że będą stale podnosić swoje kwalifikacje zawodowe a pracodawca oferuje różne rodzaje działań rozwojowych – szkolenia techniczne, szkolenia menedżerskie, sprzedażowe a także warsztaty poświęcone podnoszeniu efektywności osobistej. Wszystkie te działania mają na celu podnoszenie efektywności operacyjnej organizacji i trwałe budowanie przewagi konkurencyjnej w nieustannie zmieniających się warunkach rynkowych. Sukces wszelkich działań rozwojowych polega na umiejętnym wyważeniu treści realizowanych w trakcie szkoleń – podczas pracy z trenerem na sali lub w trybie online oraz zaplanowaniu działań wdrożeniowych – po opuszczeniu sali szkoleniowej.

Za realizację działań wdrożeniowych odpowiedzialni są sami uczestnicy szkolenia oraz ich przełożeni. Stąd podczas realizacji jakichkolwiek działań rozwojowych warto zadbać o odpowiednie zaangażowanie przełożonych – od samego początku – na etapie diagnozy potrzeb rozwojowych, podczas trwania programu szkoleniowego oraz po jego zakończeniu. Aktywny udział przełożonych jest gwarancją sukcesu oraz wyrazem troski o zwrot z inwestycji ponoszonej przez firmę.