Content marketing to obecnie jedna z najpopularniejszych metod pozyskiwania potencjalnych klientów. Jest to tzw. marketing treści, czyli publikowanie artykułów i ciekawych informacji, które są przeznaczone dla określonej grupy odbiorców. Do takich form publikacji zaliczają się różnego typu poradniki dla potencjalnych klientów, artykuły na temat produktów i usług, webinary, raporty, artykuły specjalistyczne i ikonografiki, które są podawane do wiadomości za pomocą internetu. W taki sposób firma może budować długotrwałe relacje z klientem, przyciągając jego uwagę i zainteresowanie poprzez podawanie informacji jakie go najbardziej interesują, jednocześnie w treści podawać wieści związane ze swoją działalnością. Ten sposób działania marketingowego jest dużo bardziej skuteczny niż tradycyjne metody polegające na jednostronnym przekazie reklamowym.

Content marketing jest ściśle związany z internetem, ponieważ publikacje pokazują przede wszystkim się na stronach internetowych. Poza internetem content marketing obejmuje także opracowania jakie można przygotować i wytworzyć poza internetem, czyli w ulotkach, w czasopismach branżowych, folderach reklamowych, poradnikach różnego typu, katalogach i wielu innych formach publikacji drukowanych.

Content marketing swoje działanie opiera na budowaniu świadomości marki u potencjalnych odbiorców i skłonienie ich do przekazywania informacji na temat firmy dalej, w trakcie rozmów, dyskusji czy publikacji opinii na różnego typu kanałach przekazu. Wszystko powiązane jest z pojęciem marketingu wirusowego, czyli nieświadomym lub świadomym przekazie reklamowym potencjalnych odbiorców. Bardzo często do publikacji content marketing wykorzystywane są fora, blogi branżowe i media społecznościowe.